Sunday, February 27, 2011

alamak! TERcontact plak..hee~

alamak!alamak!aku tercontact dye plak...
yang tangan aku gatal-gatal g call no dye..
bukan salah aku ha...
aku da nak lupe-lupe dye..
dye dok poke-poke aku kat fb..
mane aku xingat dye balik haa...
bukan salah aku ek..
tapi,masa tuh aku ade masalah..
tak taw r nape suke call dye bile ada masalah...
padahal xbagi taw pon dye masalah tuh..hehehe..:)
bila da cakap-cakap...
ok lah..xselesai masalah pon xpe..ckup dengar suara..hee~
kawan-kawan jangan marah aku ye...
its difficult to forget someone that i really love..huhu..
dye tanye nape xgtaw g terengganu...
g ngan kawan lelaki ke perempuan?
aku suke soalan tuh!
hati berbunga-bunga sebentar..ahaha~ :)

xpela..walau pon hanye angan-angan aku..
biarlah mase yang tentukan..hihihi...:p
kalu betol dye ade orang baru..
semoga bahagia ye awak...
saye doakan awak dari jauh...
sayang awak...lalalala~
haha!



oklah...samapai cinie aje..adios~

p/s:trip to terengganu xbest langsung!!urggh!!


Friday, February 25, 2011

suke! >.<.

aku suke lagu nie!hehehe~

DEAR GOD-AVENGED SEVENFOLD

A lonely road crossed another cold state line
Miles away from those I love, purpose hard to find
While I recall all the words you spoke to me
Can't help but wish that I was there, back where I'd love to be, oh yeah

Dear God, the only thing I ask of You
Is to hold her when I'm not around, when I'm much too far away
We all need that person who can be true to you
But I left her when I found her and now I wish I'd stayed
?Cause I'm lonely and I'm tired, I'm missing you again, oh no, once again

There's nothing here for me on this barren road
There's no one here while the city sleeps and all the shops are closed
Can't help but think of the times I've had with you
Pictures and some memories will have to help me through, oh yeah

Dear God, the only thing I ask of You
Is to hold her when I'm not around, when I'm much too far away
We all need that person who can be true to you
I left her when I found her and now I wish I'd stayed
?Cause I'm lonely and I'm tired, I'm missing you again, oh no, once again

Well, some search never finding a way
Before long they waste away
I found you, something told me to stay
I gave in to selfish ways
And how I miss someone to hold when hope begins to fade

A lonely road crossed another cold state line
Miles away from those I love, purpose hard to find

Dear God, the only thing I ask of You
Is to hold her when I'm not around, when I'm much too far away
We all need the person who can be true to you
I left her when I found her and now I wish I'd stayed
?Cause I'm lonely and I'm tired, I'm missing you again, oh no, once again


huhu..aku baru taw lagu nie mase g karok ngan kwan-kawan aku...hehehe...bes sangat...i like!
terutama lirik dye..hehehe...

ha..nie lagu dye...dengarla..

okla..setakat nie je...adios..

p/s: doakan aku selamat sampai ke terengganu..:)



Thursday, February 24, 2011

wah2!assalamualaikum semua...apa khabar?chat-chat belaka?
alhamdullilah...soryla lame xupdate blog...busy sket..hehehe..(bajet ade peminat an?)
kolaj aku baru je tamat FESSAT..alhamdullilah...sume berjlan dengan lancar...
mula-mula memang..banyak sangat masalah nyer..
tapi,dengan ada nyer AJK-AJK..masalah dapat ditangani..
TAHNIAH KEPADA KREW FESSAT!!


patut nyer aku ade wat persembahan dikir malam perasmian tuh...tapi,xsempat...isk2..
kecewa aku...aku punyela jawab exam cepat2..sekali xsempat..waa!waa!waa!sedey gler taw...
exam plak..tyme2 tuh la nk ade plak...grrrrrrrrrrrrr~


wokeyh!sudah2....jangan sedey2...
ha~mase fessat tuh ade autoshow...tengoklah kete2 nyer..
kejap!













hahaha~ok x?entah berapa bnyak duit diorang abehkan??
semata sebab kereta...hadui....
dala...xtaw nk ckp pe...hehe..adios!

p/s:aku g ganu jumaat nie!hehehe~


Wednesday, February 16, 2011

xtido! >.<.

wah..sekarang da pukul 5.27a.m..
aku xtido lagi..hahaha!bes jugak buat mcm nie...xde orang kacau...
actually,ak balik lambat tadi dari program kolej..aku buat keputusan xnak tido..
sebab kalau tido..komperm!terlajak nyer...
dala ade kuiz..aku xstdy pon untuk kuiz..aku stdy untuk midsem..hihihi..
bialah..suke hati akulahkan..sok kelas kul 8..
omg!omg!xtido g aku...hehehe...chaiyok!


Tuesday, February 15, 2011

LUPEKAN! \(^_^)/

yeah!aku bertekad nak lupekan seseorang!
chaiyok!kau bule!



Tuesday, February 8, 2011

Angan- anganku..(^^,)

selamat pagi kawan-kawan!
hahaha~semangat lak tulis blog waktu-waktu skang...biarlah..sementara ade idea..baik aku tulis yep...
haha..mengenai entry aku kali nie..

sapela xde angan-angankan kat dunia nie..kalu korang kate korang xde..tipulah tukan...mesti ade punye..kan?kan?ala...iyekan je...huhu~


yang aku nak tulis kali nie bukan pasal angan-angan seumur hidup..banyak sangatkan nak ditulis nanti..
nie angan-angan skang je...hehe..

baiklah...first of all...

aku nak ibu kesayanganku memberi aku kebenaran kerja kat Shah Alam...
kerja kat mane?alah...kat kilang je..ngan kawan-kawan aku...
(sebenar nyer xcakap g,takut..hehe~)


pastuh,yang kedua..aku nk motor..hehe..angan-angan agar ayah kesayanganku bagikan...
tapi,angan-angan jelakan..kalau nk..aku kene beli gune duit sendirilakan..
(yg nie pon same,xpenah mintak pon..huhu~)


seterusnya,DSLR..ha..yang nie memang aku kene berusaha sendirilah kalau nak dapat..
kalau dapat..auwww!auwww!bes nyer!


seterusnyer,pointer yg mantop r sem nie...hehe...yang nie kene berusaha gila-gila r!
chaiyok-chaiyok!u can do it!
insyALLAH...


dan yang last..tapi.niekan macam mustahil macam x..hehe..
cube teka ape??
ha..angan-anganku untuk menyambung kembali hubunganku dengan seseorang..
haha..aku berangan je.tapi,entahla...sejujur-jujur nya..aku sayang dye..huhu~
ade jodoh xkemane kot..


okeyla...sampai sini je...nak g makan..petang nie ade lab plak..
uhh..xsuke langsung...
bye-bye...

p/s: saya bakal engineer..insyALLAH!


special wish for my laling..(>_<)

aha!jangan salah paham ye..
aku single mingle lagi ok..haha!
arynie kawan aku yang tersayang NURULHUDA BINTI ABDULLAH da genap da 20 tahun..hehehe..
da tualah kau...
special entry blog untuk kau..hehehe!


happy bday huda..semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki...aku sayang kau..
semoga kita kawan sampai akhir hayat...
doakan kejayaan kita dunia akhirat..insyALLAH~



Monday, February 7, 2011

aku yg serba kekurangan >.<.

hehehe..entry nak bestkan..huhu..entahla..aku pon xpasti ape yg aku nk tulis dalam blog nie...
uhh..tapi rase diri aku sekarang nie macam buat ape pon tak kene...itu xkena,ini xkena..why?why?
haha..entahla...aku sendiri pon xpasti kenape...


kadang-kadang stress juga...tapi, mampu dikawal lagi..haiyo..rase ape nie..
entahla...i need you!i need you!need who?i dont know who..hahaha~sengal....ntah pape je...

keliru..??

mungkin sebab kerja yang berlambak-lambak...haihh..ade kemungkinan..ahh!!memang banyak kerja pon..and perhatikan yep..

algebra-wiley!
(ish!!xabeh-abeh)

pemikiran rekacipta!
(pembuangan bayi)

profenalisma(nanotech)
-soryy kalau slah eja-

MIDSEM C++!
(OMG!OMG!gila..xpaham apa-apa..xpe2..anda bule,bukan xcover langsung..huhu~)
'
then,tiba-tiba tadi..syad berkata "dayah,malam nie ade meeting kul 9"
DAMN!aku nak stdy malam nie...

hahaha~hidup didunia..penuh pancaroba...terima saja kenyataan...

nway,aku ade kek birthday..nyum2~xsaba nak mkan...

bukan macam nie kek nyer..saje letak..mals nk tangkap..huhu~

HAPPY BIRTHDAY tOO...

QID!

KAK FAZ!

SYAD!

happy birthday korang..semoga dimurahkan rezeki dan dipanjangkan umur..eh!terbalik..xpela..huhu..

okeyla..da maghrib..doakan yang terbaik untuk aku ye kawan-kawan..insyALLAH..

thanks..adios amigos~


Sunday, February 6, 2011

10 tanda~

hehe~saje je nie....untuk podeman sume...




1. Bersahaja
Kekasih kita itu bersikap bersahaja dan tidak berlakon. Cuba perhatikan cara dia berpakaian, cara percakapan, cara ketawa serta cara makan dan minum. Adakah ia spontan dan tidak dikawal ataupun kelihatan pelik.
Kalau ia nampak kurang selesa dengan gayanya, sah dia sedang berlakon. Kadang-kadang, kita dapat mengesan yang dia sedang berlakon. Tetapi, apabila dia tampil bersahaja dan tidak dibuat-buat, maka dia adalah calon hidup kita yang sesuai. Jika tidak, dia mungkin bukan jodoh kita.




2. Senang atau selesa bersama

Walaupun kita selalu bersamanya, tidak ada sedikit pun perasaan bosan, jemu ataupun tertekan pada diri kita. Semakin hari semakin sayang kepadanya. Kita sentiasa tenang, gembira dan dia menjadi pengubat kedukaan kita.Dia juga merasainya. Rasa senang sekali apabila bersama. Apabila berjauhan, terasa sedikit tekanan dan rasa ingin berjumpa dengannya. Tidak kira siang ataupun malam, ketiadaannya terasa sedikit kehilangan.




3. Terima kita seadanya

Apapun kisah silam yang pernah kita lakukan, dia tidak ambil peduli. Mungkin dia tahu perpisahan dengan bekas kekasihnya sebelum ini kita yang mulakan.Dia juga tidak mengambil kisah siapa kita sebelum ini. Yang penting, siapa kita sekarang. Biarpun dia tahu yang kita pernah mempunyai kekasih sebelumnya, dia tidak ambil hati langsung. Yang dia tahu, kita adalah miliknya kini.Dia juga sedia berkongsi kisah silamnya. Tidak perlu menyimpan rahsia apabila dia sudah bersedia menjadi pasangan hidup kita.




4. Sentiasa jujur

Dia tidak kisah apa yang kita lakukan asalkan tidak menyalahi hukum hakam agama. Sikap jujur yang dipamerkan menarik hati kita. Kejujuran bukan perkara yang boleh dilakonkan. Kita dapat mengesyaki sesuatu apabila dia menipu kita.Selagi kejujuran bertakhta di hatinya, kebahagiaan menjadi milik kita. Apabila berjauhan, kejujuran menjadi faktor paling penting bagi suatu hubungan.Apabila dia tidak jujur, sukar baginya mengelak daripada berlaku curang kepada kita. Apabila dia jujur, semakin hangat lagi hubungan cinta kita. Kejujuran yang disulami dengan kesetiaan membuahkan percintaan yang sejati. Jadi, dialah sebaik-baik pilihan.




5. Percaya Mempercayai

Setiap orang mempunyai rahsia tersendiri. Adakalanya rahsia ini perlu dikongsi supaya dapat mengurangkan beban yang ditanggung.Apabila kita mempunyai rahsia dan ingin memberitahu kekasih, adakah rahsia kita selamat di tangannya? Bagi mereka yang berjodoh, sifat saling percaya mempercayai antara satu sama lain timbul dari dalam hati nurani mereka.Mereka rasa selamat apabila memberitahu rahsia-rahsia kepada kekasihnya berbanding rakan-rakan yang lain. Satu lagi, kita tidak berahsia apa pun kepadanya dan kita pasti rahsia kita selamat. Bukti cinta sejati adalah melalui kepercayaan dan kejujuran. Bahagialah individu yang memperoleh kedua-duanya.




6. Senang Bekerjasama

Bagi kita yang inginkan hubungan cinta berjaya dan kekal dalam jangka masa yang panjang, kita dan dia perlu saling bekerjasama melalui hidup ini. Kita dan kekasih perlu memberi kerjasama melakukan suatu perkara sama ada perkara remeh ataupun sukar.Segala kerja yang dilakukan perlulah ikhlas bagi membantu pasangan dan meringankan tugas masing-masing. Perkara paling penting, kita dan dia dapat melalui semua ini dengan melakukannya bersama-sama.Kita dan dia juga dapat melakukan semuanya tanpa memerlukan orang lain dan kita senang melakukannya bersama. Ini penting kerana ia mempengaruhi kehidupan kita pada masa hadapan.


Jika tiada kerjasama, sukar bagi kita hidup bersamanya. Ini kerana, kita yang memikul beban tanggungjawab seratus peratus. Bukankah ini menyusahkan?




7. Memahami diri kita

Bagi pasangan yang berjodoh, dia mestilah memahami diri pasangannya. Semasa kita sakit dia bawa ke klinik. Semasa kita berduka, dia menjadi penghibur. Apabila kita mengalami kesusahan, dia menjadi pembantu. Di kala kita sedang berleter, dia menjadi pendengar.Dia selalu bersama kita dalam sebarang situasi. Tidak kira kita sedang gembira ataupun berduka, dia sentiasa ada untuk kita.Dia juga bersedia mengalami pasang surut dalam percintaan. Kata orang, ‘lidah sendiri lagikan tergigit, inikan pula suami isteri’. Pepatah ini juga sesuai bagi pasangan kekasih.Apabila dia sentiasa bersama kita melalui hidup ini di kala suka dan duka, di saat senang dan susah, dialah calon yang sesuai menjadi pasangan hidup kita.




8. Tampilkan kelemahan

Tiada siapa yang sempurna di dunia. Tipulah jika ada orang yang mengaku dia insan yang sempurna daripada segala sudut.Pasti di kalangan kita memiliki kelemahan dan keburukan tertentu. Bagi dia yang bersedia menjadi teman hidup kita, dia tidak terlalu menyimpan rahsia kelemahannya dan bersedia memberitahu kita.Sudah tentu bukan senang untuk memberitahu dan mengakui kelemahan di hadapan kekasihnya. Malah, dia tidak segan mempamerkan keburukannya kepada kita.Misalnya, apabila dia bangun tidur ataupun sakit dan tidak mandi dua hari, dia tidak menghalang kita daripada melawatnya. Apabila kita dan dia saling menerima kelemahan dan sifat buruk masing-masing, memang ditakdirkan kita hidup bersamanya.




9. Kata hati

Dengarlah kata hati. Kadangkala, manusia dikurniakan Tuhan deria keenam yang dapat mengetahui dan memahami perasaan pasangannya.Dengan deria batin ini juga kita dapat saling tahu perasaan masing-masing. Kita dan dia juga dapat membaca fikiran antara satu sama lain dan dapat menduga reaksi dan tindak balas pada situasi tertentu.Apabila kita yakin dengan pilihan hidup kita, tanyalah sekali lagi. Adakah dia ditakdirkan untuk kita? Dengarlah kata hati dan buatlah pilihan. Serahlah segalanya pada ketentuan yang maha berkuasa.




10. Mimpi

Jodoh dan pertemuan semuanya di tangan Tuhan. Manusia hanya perancang di pentas dunia ini dan skripnya ditulis oleh yang maha esa. Adakalanya, dalam memainkan peranan sebagai pelakon, diberi petunjuk melalui mimpi.Mimpi memang mainan tidur, tetapi apabila kita melakukan sembahyang Istikharah dan memohon supaya Tuhan memberikan petunjuk, insya-Allah dengan izinnya kita mendapat mimpi petunjuk. Jika dia pilihan kita, buatlah keputusan sebaiknya.Jika tidak, tolaklah dia dengan baik. Semua yang kita lakukan ini adalah bagi mendapatkan kebahagiaan hidup di dunia. Ingatlah, nikmat di dunia ini hanya sementara. Nikmat di akhirat adalah kekal selamanya.




Fikirkanlah. Adakah dia jodoh kita..?



“ Manusia merancang, Allah menentukan..”


yang penting..berdoa~hee...