Thursday, December 30, 2010

di saat aku mencintaimu.......


Mengapa kau pergi
Mengapa kau pergi
Di saat aku mulai mencintaimu
Berharap engkau jadi kekasih hatiku
Malah kau pergi jauh dari hidupku




Menyendiri lagi
Menyendiri lagi
Di saat kau tinggalkan diriku pergi
Tak pernah ada yang menghiasi hariku
Di saat aku terbangun dari tidurku


Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencintai dirimu
Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencinta

Menyendiri lagi
Menyendiri lagi
Di saat kau tinggalkan diriku pergi
Tak pernah ada yang menghiasi hariku
Di saat aku terbangun dari tidurku


Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencintai dirimu
Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencinta


Semoga engkau kan mengerti
Tentang perasaan ini
Maaf ku telah terbuai
Akan indahnya cinta
Maaf sungguh ku tak bisa
Untuk kembali padamu
Maaf ku telah terbuai
Akan indahnya cinta


Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencintai dirimu
Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencinta


Aku inginkan diri mu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencinta...


ishhhh...best giler lagu nie..mendalam maksudnyer..macam padan-padan je ngan aku...huhu...serius...memang sesuai ngan aku...kalaulah dye taw...huhu..harapan jela..maybe dye tgh bahagia kot skang...xpela...biarkanlah dye bahagia walaupon aku terseksa..oohhhcehhh...hehe..yup!betol2...kalau betol kita sayang seseorang biarkan dirinya bahagia dan kita kena berdoa yang terbaik untuk nye...


ha..nielah lagu nyer...best sangat-sangat...buat aku teringat dia yang aku sedang cuba lupakan...nampak je aku gnie...hatiku siapa yang mengerti..huhu..dala..xnak layan sangat..kang lagi banyak kenagan yang muncul kat kepala nieyh pasal dye...

sekian,terima kasih.....








Wednesday, December 29, 2010

< C.I.N.T.A >

~cinta sehingga akhirnya~

Jika kita mencintai seseorang, kita akan senantiasa mendo'akannya walaupun dia tidak berada disisi kita.


Tuhan memberikan kita dua kaki untuk berjalan, dua tangan untuk memegang, dua telinga untuk mendengar dan dua mata untuk melihat. Tetapi mengapa Tuhan hanya menganugerahkan sekeping hati pada kita ? Karena Tuhan telah memberikan sekeping lagi hati pada seseorang untuk kita mencarinya. Itulah Cinta ...



Jangan sesekali mengucapkan selamat tinggal jika kamu masih mau mencoba. Jangan sesekali menyerah jika kamu masih merasa sanggup. Jangan sesekali mengatakan kamu tidak mencintainya lagi, jika kamu masih tidak dapat melupakannya.



Cinta datang kepada orang yang masih mempunyai harapan, walaupun mereka telah dikecewakan. Kepada mereka yang masih percaya, walaupun mereka telah dikhianati. Kepada mereka yang masih ingin mencintai, walaupun mereka telah disakiti sebelumnya dan Kepada mereka yang mempunyai keberanian dan keyakinan untuk membangunkan kembali kepercayaan.



Jangan simpan kata-kata cinta pada orang yang tersayang sehingga dia meninggal dunia lantaran akhirnya kamu terpaksa catatkan kata-kata cinta itu pada pusaranya. Sebaliknya ucapkan kata-kata cinta yang tersimpan dibenakmu itu sekarang selagi ada hayatnya.



Mungkin Tuhan menginginkan kita bertemu dan bercinta dengan orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat, kita harus mengerti bagaimana berterimakasih atas kurnia tersebut.



Cinta dapat mengubah pahit menjadi manis, debu beralih emas, keruh menjadi bening, sakit menjadi sembuh, 
penjara menjadi telaga, derita menjadi nikmat dan kemarahan menjadi rahmat.



Sungguh menyakitkan mencintai seseorang yang tidak mencintaimu, tetapi lebih menyakitkan adalah 
mencintai seseorang dan kamu tidak pernah memiliki keberanian untuk menyatakan cintamu kepadanya.



Seandainya kamu ingin mencintai atau memiliki hati seorang gadis, ibaratkanlah seperti menyunting sekuntum mawar merah. Kadangkala kamu mencium harum mawar tersebut, tetapi kadangkala kamu terasa bisa duri mawar itu menusuk jari.



Hal yang menyedihkan dalam hidup adalah ketika kamu bertemu seseorang yang sangat bererti bagimu, hanya untuk menemukan bahwa pada akhirnya menjadi tidak bererti dan kamu harus membiarkannya pergi.



Kadangkala kamu tidak menghargai orang yang mencintai kamu sepenuh hati, sehingga kamu kehilangannya
Pada saat itu, tiada guna penyesalan karena perginya tanpa berkata lagi.




Cintailah seseorang itu atas dasar siapa dia sekarang dan bukan siapa dia sebelumnya. 
Kisah silam tidak perlu diungkit lagi, kiranya kamu benar-benar mencintainya setulus hati.



Hati-hati dengan cinta, karena cinta juga dapat membuat orang sehat menjadi sakit, orang gemuk menjadi kurus, orang normal menjadi gila, orang kaya menjadi miskin, raja menjadi budak, jika cintanya itu disambut oleh para pecinta PALSU.



Kemungkinan apa yang kamu sayangi atau cintai tersimpan keburukan didalamnya dan kemungkinan 
apa yang kamu benci tersimpan kebaikan didalamnya.




Cinta kepada harta artinya bakhil, cinta kepada perempuan artinya alam, cinta kepada diri artinya bijaksana, 
cinta kepada mati artinya hidup dan cinta kepada Tuhan artinya Takwa.


Lemparkan seorang yang bahagia dalam bercinta kedalam laut, pasti ia akan membawa seekor ikan. 
Lemparkan pula seorang yang gagal dalam bercinta ke dalam gudang roti, pasti ia akan mati kelaparan.


Seandainya kamu dapat berbicara dalam semua bahasa manusia dan alam, tetapi tidak mempunyai 
perasaan cinta dan kasih, dirimu tak ubah seperti gong yang bergaung atau sekedar canang yang gemericing.


Cinta adalah keabadian ... dan kenangan adalah hal terindah yang pernah dimiliki.




Siapapun pandai menghayati cinta, tapi tak seorangpun pandai menilai cinta karena cinta bukanlah suatu 
objek yang bisa dilihat oleh kasat mata, sebaliknya cinta hanya dapat dirasakan melalui hati dan perasaan.




Cinta mampu melunakkan besi, menghancurkan batu, membangkitkan yang mati dan 
meniupkan kehidupan padanya serta membuat budak menjadi pemimpin. Inilah dahsyatnya cinta.



Cinta sebenarnya adalah membiarkan orang yang kamu cintai menjadi dirinya sendiri dan tidak merubahnya menjadi 
gambaran yang kamu inginkan. Jika tidak, kamu hanya mencintai pantulan diri sendiri yang kamu temukan didalam dirinya.




Kamu tidak akan pernah tahu bila kamu akan jatuh cinta. Namun apabila sampai saatnya itu, 
raihlah dengan kedua tanganmu dan jangan biarkan dia pergi dengan sejuta rasa tanda tanya dihatinya.




Cinta bukanlah kata murah dan lumrah dituturkan dari mulut kemulut tetapi cinta adalah 
anugerah Tuhan yang indah dan suci jika manusia dapat menilai kesuciannya.




Bercinta memang mudah, untuk dicintai juga memang mudah. Tapi untuk dicintai oleh orang yang kita cintai
 itulah yang sukar diperoleh.





Jika saja kehadiran cinta sekedar untuk mengecewakan, lebih baik cinta itu tak pernah hadir.



haha..saje nak berjiwang sekali sekala..best jugak ape...huhu...oklah..selamat membaca..sekian,adios amigos!


Sunday, December 26, 2010

jalan-jalan xhengat dunia! \(-_-)/

hoi..hoi...kali nie aku nak cite pasal aku kuar jalan-jalan ngan roomate aku...aku taw skang orang ramai dok sebok tulis entry blog pasal mlaysia menang PIALA AFF SUZUKI,,,nway,tahniah menang..chaiyok r malaysia..you are the best(tidak pasti ape yang aku perkatakan)hehehe~


okeyh2..berbalik pada cerita sebenar....aku ngan nasha(romate akule 2) pagi2 da kuar..g BATU TIGA sblom sampai shah alam kot tempat dye..pg situ sebab nak amek hp nasha beli kat akak ain..taw dye beli hp ape?hp same ngan aku..sony W705..ntah ape kes dye nk same ngan aku..hahaha...


haa...yang niela..kaler pon kaler yang same..hahaha...tapi aku beli mase tuh rm7++..dye beli rm3++ je..ahhh!agak menTENSENkan aku ye..tapi xpe..dye second hand...huhu...puas aty sketla...sony memang cepat turun harge kalau yang da lame..aku penah tanye kalau nak tolak hp aku dye amek bape..tengok-tengok rm2++ je..perghh!berbeza ngan harge hp yg aku beli..siot je...okla2..pastuh..kitorang g TIMES SQUARE plak..aku bawak dye g jalan-jalan...


yeah!ini times square...

then,kitorang jalan-jalan..sedar xsedar da malam..kitaorang xbeli ape pon..kitorang cume g tangkap-tangkap gambar je...haha!last-last..kitorang beli baju kemeja yang same..dapatla baju..huhu...kebetulan krismas..kitorang gla tangkap gambar ngan pokok-pokok krismas...haha..bes ooo...asyik tangkap gambar..walaupon gune camera hp je...kitorang xde camera mahal-mahal nieyh..mane mampu...nie adela gambar sket..huhu...






da abeh jalan-jalan balikla kitorang..pgla naik monorail..kitorang tunggula monorail..ikuti dialog kitorang ngan pakcik monorail...

ketika itu aku sedang enak menikmati roti yg disaluti coklat..
pakcik monorail : hey awak!da kenyang-kenyang makan coklat duduk tengah plak..
aku : terpaku..diam tanpa kata...(dalam hati berkata..ape kaitan nyer ngan coklat and tunggu tengah-tengah?)
nasha : (gelak-gelak)

ape ke sengal pak cik tuhh!benci aku...eee...pastuh..aku da lupe sebab monorail da sampai..lantakla pak cik ooiii...haha..

haaa..aku lupe nk cite mase mula-mula nak g..aku xkesah KTM tuh ramai orang..standardla..hari krismas and weekend..memangla ramai orang..huhu..berhimpit-himpit xyahla cakap..hadui...pastuh..adela 2 orang PAK CIK nieyh..xpaham bahase and xtaw malu kot..ade ke g naek coach wanita..sah-sahla da tulis UNTUK WANITA SAHAJA!xtawla nak kate ape...dala naik kat coach perempuan..siap complain-complain g...

pakcik xtaw malu 1 : ramainyer orang..macam tin sardin..
pakcik xtaw malu 2 : patut buat 2 tingkap niey...

hadui..pak cik oii..dala naik coach wanita..tak taw malu..pastuh bagi idea yang xbernas langsung..kalau buat 2 tingkat sah-sahla ktm tuh bule TERBALIK..sengal tol la...tua-tua pon xtaw nak pikir lagi...apela..

okeyh2..da abeh cite pasal ktm tuh..then,kitorang samapi dengan selamat nyer kat UKM nieyh..penat giler wooo...lenguh kaki kitaorang...tapi xpe..puas hati...okla..sampai sini je...sekian..adios amigos!



p/s :

jangan jd snsitif seperti buih, cntik... bru nk sentuh tp dh pecah... jdlah spt belon, cntik..boleh dipegang & hnya pecah apb trima tekanan...(abang luqman,dayah pinjam ayat..hehehe..)





Friday, December 24, 2010


KHAFI-Tiada Yang Kedua


Haruskah aku menerima
Kasihmu yang baru menguntum bunga
Jangan hanya indah di mata
Jangan disiakan madah cinta

Namun bintang bukannya satu
Kerdipan hatiku ingin kau buru
Ada hanyakah kehampaan
Jangan aku yang jadi alas an

Ku fikir kau teman biasa
Tidak akan berputik cinta
Mungkin jua belum menjelma

Aku tak sanggup dikecewa
Cintaku satu untuk selamanya
Aku pencinta yang setia
Mustahil ada yang kedua

p/s:ptptn da masuk..yea!

Wednesday, December 22, 2010

kerinduan terhadap bojie..(T_T)

aku rindu boije..nak peluk dye..nak cium2 dye..ahhh...bojie..i miss you...mintak2 aok sihat da kat umoh 2...jangan nakal2....i love you...jangan panjat2..xde orang nak amek aok bawok turun...sian ibu...


mase ye kecik g....


da remaja..haha...


pakai reben...


pakai spec kakak...

oklah..sekian teima kasih..muahhh3!

semangat yang satu perjuangan yang satu!

tajuk macam ape...hahaha...semangat niey weh..sem baru..aku da masuk U..da stat da pon kelas..orang laen masih lagu bercuti..ohh..tidak..xpe2..semangat 2 kene ade!hehe...(^^,)..


yeah!semangat baru sedang membara..chaiyok dayah!u can do it...

Bila bertalu rentak dikalbu
Hasrat yang tersirat semakin kuburu
Bila bergema laungan gempita
Harapan bernyala nadiku berganda

Gemuruh jiwa semangat membara
Dari puncak ingin ke angkasa
Berkalungkan bintang berkelipan
Menyerlah jauh dari yang biasa

Bila bertalu rentak dikalbu
Hasrat yang tersirat semakin kuburu
Bila bergema laungan gempita
Harapan bernyala nadiku berganda

Gemuruh jiwa semangat membara
Dari puncak ingin ke angkasa
Berkalungkan bintang berkelipan
Menyerlah jauh dari yang biasa

Ungkapan ini bukan sekadar bermimpi
Segalanya pasti kan terbukti nanti

Gemuruh jiwa semangat membara
Dari puncak ingin ke angkasa
Berkalungkan bintang berkelipan
Menyerlah jauh dari yang biasa

Gemuruh jiwa semangat membara
Dari puncak ingin ke angkasa
Berkalungkan bintang berkelipan
Menyerlah jauh dari yang biasa

teringat kat sekolah kalau ade motivasi mesti adelah lagu nie..huhu..tapi,betollah..aku semangat giler nk start sem baru nieh...target nak DEKAN!siap kau dekan..aku nak cium2 kau..ahaha...mudah-mudahan ALLAH memudahkan semuar urusanku..jadikan pengalaman lepas sebagai pengajaran..insyALLAH..doakan aku berjaya menjadi seorang ENGINEER satu hari nnty...insyALLAH..YA ALLAH..pemudahkan urusanku..berikan aku kejayaan kepadaku YA ALLAH..aminnn....

Every time you feel like you cannot go on 
You feel so lost and 
That you're so alone 
All you see is night 
And darkness all around 
You feel so helpless 
You can’t see which way to go 
Don’t despair n' never loose hope 
Cos' Allah is always by your side 

Insha Allah x3 

Insha Allah you’ll find your way 

Insha Allah x3 

Every time you commit one more mistake 
You feel you can’t repent 
And that it's way too late 
You’re so confused, 
Wrong decisions you have made 
Hunt your mind and your heart is full of shame 
Don’t despair and never loose hope 
Cos' Allah is always by your side 

Insha Allah x3 

Insha Allah you’ll find your way 

Insha Allah x3 

Insha Allah you’ll find your way 
Turn to Allah 
He’s never far away 
Put your trust in Him Raise your hands and pray Oh 
Ya Allah 
Guide my steps don’t let me go astray 
You’re the only one that showed me the way, 
Showed me the way x2 

Insha Allah x3 

Insha Allah we’ll find our way

insyALLAH!

sekian terima kasih....



Monday, December 20, 2010

beg ohh beg..(^^,)

yeahhh!!aku da beli beg dari mon cherie shop!da lame aku perhatikan beg 2..pikir bnyak kali nk beli ke x..akhir nyer aku bertekad..nk beli mintak kurang dulu kat tuan nyer..akhir nyer..yess!!dapat..42 hengget..okla..aku puas aty..td da g bank in...hehe..pandai2 je aku shopping..xpela..support kawan sendiri..xsalah pon kan?hehe..nway,aku suke sgt beg 2..tggu dye sampai je..harap2 selamtlah sampai ia...huhu...


nielah MON CHERIE SHOP! hehe..thanks ya!!


niela beg yg aku beli tuhh..huhu..ok x?ahh!lantak korang nk cakap ape..peduli ape aku..yg penting bg aku ok..hehe..
nak taw sape pemilik mon cherie shop 2?kawan aku tuhh..bangge aw..hehe...


haa...niela intan moon@munirah..hehe...hidup mon cherie!jenguk2la ye kat fb mon cherie..kalau berminat belilah..huhu~terima kasih...

arynie nk kuar g teman roomate aku g beli barang kat kajang..oklah..sekian sampai sinie saja!daaa~

p/s: ibu..dayah nk kuar..da mintak kebenarankan kat sinie..okla 2..huhu..mintak jugak..bulekan??
ape?bule??time kasehh..i love youu!!muahh3!
hehehe...


sejarah romate-romateku..:))

haaa..ntah knape rajin ngat aku mengupdate blog arynie..kalau xsentuh..xsentuh langsung..huhu...post kali nie aku nk cerita pasl roomate2 aku dari sekolah menengah ke matrix and now kat u tercinta nie..hehehe...
first2 skali roomate aku dari form one sampai form 3..berubah2 roomate aku time nieyh..ntah..budak2..xmatang tyme 2...gaduh sane..gaduh sinie..haha..lawak je!


ha..yang nie farhana...dye nie perangai jenis giler kaw2 punyer..haha...kejap je dye jadi rumate aku..form 2 dye da kuar..huhu..skang dye amek diploma akaun kat uitm segamat...


ha..yg nie peqa..dye nie xabeh2 perangai bajet dye..hahaha..dye rumate aku sampai form 3 je...pastu dye g TGB..besela..dak pandai..hehe..jangan marah peqa..skang dye kat uitm shah alam..xingatla amek ape..hehe...

sorang lagi izzati..aku xjumpe gambar dye..pastu..dye pindah bilik laen and digantykan oleh do atau nadia..


dye nie sengal sket..huhu..skang dye amek english literature kat ukm same ngan aku..huhuhu...pas2 tamatla menengah rendah..naik ke menengah atas plak..seingat sebelom dak2 baru masuk aku ade roomate ngan beberape orang..tapi,aku xingatla sape..huhu..maaf ye...so,form 4 nie roomate aku da laenla..hehehe...


yang perempuan tu taw roomate aku...aziyan nazura...huhu..dye skang kat upm..amek permakanan..


yang nie syila..manje2 g2,,,hihihi..dye skang kat kolej sains kesihatan kat sungai buloh...


 nie fatin syahirah...dye skang kat ukm amek sains biologi...dye nie suke wat hal sendiri2 je..ehehe....

macam2 perangai roomate2 aku..nie roomate form 5 plak...


nie syaza...dye pindah dari merbok...huhu..dye nie dok muar..pandai masak ooo....mulut dye bule tahan gak r...hehe..jangan marah syaza..i love youuu...syaza skang kat uitm kuala pilah...


yg nie syuhada..dye nie gelabah sket..hehehe..skang blaja kat matrix melaka...


nie nabilah..dye nie misteri sket..aku pon xpaham..hehe..skang dye blaja kat upm,sarawak..jauh uhh..

tamatlah zaman persekolahan..hehe..pastu masuk matrix kesayangan aku!matrik negeri sembilan..berubah lagi roomate aku...hehe...


nie ina...tinggi dye..fuhh..xpayah cakap..tggi giler 180 tuhh...sgt tggi woo..dye baek..suke wat neslo untuk aku..aku rindu neslo dye..hehe..dye skang blaja kat um..kejuruteraan biomedic xsilap aku..hehe..dye banyak tolong aku kat matrix..aku sygg kat dye....love you ina!


yang kiri 2 inna..dye pon banyak tolong aku kat matrix..thanks inna..skang dye kat upm..amek biotek..ape yg dye nk sgt dapt..huhuu...


yang nie sakinah..skang dye kat ums..dye pon bnyk beri dorongan kat aku kat matrix...

nway,aku sebenar nyer rindu zaman matrix..dyrg bnyk dorong aku belajar n dapat kos yg aku dapat skang..xdelah hebat mane..tapi..aku puas aty..thanks ye kamu2 sume...

then,aku da masuk u..UKM tercinta nieyh..hehe...da makin tua da aku nie....nnty ade roomate sampai akhir hayat plak..hahaha!gatal aku...masuk u niey aku ade sorang je roomate...


natasha name dye..tapi,panggil nasha..dye orang kelantan..nie giler2 gak budak nyer..kalau jumpe org negeri dye abeh kluar slang kelate dye..haha..xtawla sampai bile aku dapat rumate ngan dye..huhu..dye amek engineering gak...tapi jabatan laen ngan aku...

haa...niela kisah2 roomate aku..ramaikan?huhu...sedar2 aku nie da makin tua...umur pon makin banyak..hehe...kepada diorang2 nie..semoga berjaya dunia akhirat..aku mintak maaf selama aku jadi roomate korang aku berperangai jelik..hehe..maaf ye sume..kite doakan kejayaan masing2..insyALLAH..oklah..da lewat..esok ade kelas...selamat malam semua..sekian untuk nukilan saya kali ini..adios amigos!